Показати меню

Історія Південно-Африканської республіки як країни почалася висадкою європейських поселенців 6 квітня 1652. В цей день група колоністів, які прибули з Голландії, заснував перше поселення на березі Атлантичного океану, на цьому місці зараз знаходиться місто Кейптаун. До того часу мореплавці з Європи, починаючи з Васко де Гама, багато разів огинали південний край Африканського континенту, і потребували базі для ремонту кораблів і поповнення запасів. Голландська Ост-Індійська компанія таку базу створила і стала залучати переселенців з різних країн. Злившись в єдину націю, колоністи стали називатися бурами, їх мову «українська» став однією з гілок нідерландської.

Новий етап у житті Південної Африки настав із приходом англійських військ. Захопивши освоєні бурами території Англія оголосила їх своїми колоніальними володіннями. У відповідь бури мігрували в глибину континенту. Після запеклої боротьби з місцевими племенами вони змогли відвоювати нові землі і облаштувати їх. На карті світу з'явилося відразу дві бурських країни — Вільний помаранчеве держава і Трансвааль. Вони проіснували спокійно близько сорока років, поки на їх території не були знайдені запаси золота і алмазів. Почалася «золота лихоманка» спонукала Великобританію до спроб взяти багаті родовища під свій контроль. Пішли дві англо-бурські війни, особливо важким був другий конфлікт, що тривав з 1899 по 1902 роки; опір бурів англійці змогли зламати лише величезними зусиллями. На підкорених землях Великобританія створила Південно-Африканський Союз, надавши нової колонії самоврядування.

З плином часу на території ПАС був створений режим апартеїду. Всі проживаючі виявилися поділені по расової приналежності на білих, чорних, азіатів і кольорових. Кожної раси надавався певний набір прав, були розділені установи, місця в транспорті, навіть пляжі. Чорношкіре населення по можливості отселялось в місця компактного проживання, так звані «бантустани». Влада старанно обмежували кількість негрів, необхідних для роботи в містах і вводили заборони на їх проживання в будинках білих навіть в якості особистої прислуги. У міру того як все більше африканських країн знаходило незалежність, режим апартеїду почав викликати сильне обурення у світі. Організація Об'єднаних Націй ввела проти ПАР санкції, більшість економічно розвинених країн перервало з торговельні відносини з Південною Африкою. Режим апартеїду був скасований лише в 1994 році, коли до влади в результаті загальних виборів прийшли представники чорношкірої більшості.

Зараз в ПАР всі громадяни користуються однаковими правами, однак країна втратила безліч кваліфікованих фахівців, які емігрували за кордон; за різними даними, виїхав кожен п'ятий представник білої громади. Економіка з-за цього виявилася серйозно підірвана, хоча Південно-Африканська республіка за рівнем розвитку продовжує випереджати всі інші держави на африканському континенті.

Для пребывния на території країни громадянам РФ потрібна віза. Про те, що необхідно зробити для її отримання, читайте в розділі «Віза в ПАР».

Як дістатися до ПАР

© Klaudia Ziryukina

Історія Південно-Африканської республіки як країни почалася висадкою європейських поселенців 6 квітня 1652. В цей день група колоністів, які прибули з Голландії, заснував перше поселення на березі Атлантичного океану, на цьому місці зараз знаходиться місто Кейптаун. До того часу мореплавці з Європи, починаючи з Васко де Гама, багато разів огинали південний край Африканського континенту, і потребували базі для ремонту кораблів і поповнення запасів. Голландська Ост-Індійська компанія таку базу створила і стала залучати переселенців з різних країн. Злившись в єдину націю, колоністи стали називатися бурами, їх мову «українська» став однією з гілок нідерландської.

Новий етап у житті Південної Африки настав із приходом англійських військ. Захопивши освоєні бурами території Англія оголосила їх своїми колоніальними володіннями. У відповідь бури мігрували в глибину континенту. Після запеклої боротьби з місцевими племенами вони змогли відвоювати нові землі і облаштувати їх. На карті світу з'явилося відразу дві бурських країни — Вільний помаранчеве держава і Трансвааль. Вони проіснували спокійно близько сорока років, поки на їх території не були знайдені запаси золота і алмазів. Почалася «золота лихоманка» спонукала Великобританію до спроб взяти багаті родовища під свій контроль. Пішли дві англо-бурські війни, особливо важким був другий конфлікт, що тривав з 1899 по 1902 роки; опір бурів англійці змогли зламати лише величезними зусиллями. На підкорених землях Великобританія створила Південно-Африканський Союз, надавши нової колонії самоврядування.

З плином часу на території ПАС був створений режим апартеїду. Всі проживаючі виявилися поділені по расової приналежності на білих, чорних, азіатів і кольорових. Кожної раси надавався певний набір прав, були розділені установи, місця в транспорті, навіть пляжі. Чорношкіре населення по можливості отселялось в місця компактного проживання, так звані «бантустани». Влада старанно обмежували кількість негрів, необхідних для роботи в містах і вводили заборони на їх проживання в будинках білих навіть в якості особистої прислуги. У міру того як все більше африканських країн знаходило незалежність, режим апартеїду почав викликати сильне обурення у світі. Організація Об'єднаних Націй ввела проти ПАР санкції, більшість економічно розвинених країн перервало з торговельні відносини з Південною Африкою. Режим апартеїду був скасований лише в 1994 році, коли до влади в результаті загальних виборів прийшли представники чорношкірої більшості.

Зараз в ПАР всі громадяни користуються однаковими правами, однак країна втратила безліч кваліфікованих фахівців, які емігрували за кордон; за різними даними, виїхав кожен п'ятий представник білої громади. Економіка з-за цього виявилася серйозно підірвана, хоча Південно-Африканська республіка за рівнем розвитку продовжує випереджати всі інші держави на африканському континенті.

Для пребывния на території країни громадянам РФ потрібна віза. Про те, що необхідно зробити для її отримання, читайте в розділі «Віза в ПАР».

Як дістатися до ПАР

Дістатися з Росії в ПАР порівняно нескладно: у Йоганнесбург, поруч з яким розташований найбільший аеропорт країни, літають великі компанії Європи, включаючи «Air France», «Lufthansa», «KLM», «British Airways», «Brussels Airlines». Ціна квитка, включає пересадку в одному з європейських міст, дорівнює 28-30 тисяч рублів, за спецпропозицією вона може опуститися до 18-20 тисяч рублів. Також популярністю користуються рейси «Qatar airways» через Доху, «Emirates» через Дубай, «Turkish airlines» через Стамбул — рівень цін приблизно такий же, але часу в дорозі менше. Цікавим, хоча і дещо хитромудрим способом потрапити в ПАР може бути політ до Єгипту одним з гарячих чартерів і подальший переліт африканської авіакомпанією «Ethiopian Airlines» або «Egyptair». Останні дозволяють летіти і з Москви, проте виліт безпосередньо з Каїра дає можливість заощадити кілька тисяч.

В аеропорт Кейптауна також виконують рейси багато великі авіакомпанії, проте літає туди обмежена їх кількість, і пасажиропотік аеропорту вдвічі менше, ніж в Йоганнесбурзі. Також слід зазначити, що частина пасажирів, взяли квиток з Європи до Кейптауна змушена робити пересадку в аеропорту Йоганнесбурга на місцеві рейси «South African Airways». Квитки до Кейптауна стоять приблизно на 3-4 тисячі рублів дорожче, ніж квитки до Йоганнесбурга.

Решта аеропортів країни завантажені значно менше, третій за величиною пасажиропотоку аеропорт Дурбана поступається Йоханнесбургом за цим показником в 4 рази, аеропорт Порт-Елізабет більше ніж у 10 разів. Таким чином, плануючи дістатися з Росії в ПАР, слід в першу чергу мати на увазі аеропорт Йоганнесбурга.

Пошук авіаквитків в ПАР

Клімат в ПАР

Клімат Південно-Африканської республіки визначається двома найважливішими факторами: розташуванням країни на південь від екватора і сусідством Атлантичного та Індійського океанів. З-за цього літо в Південній Африці наступає в грудні, а зима, навпаки, в червні. Крім того, холодне протягом Атлантики впливає на західні райони країни, тоді як тепле протягом Індійського океану зігріває східне узбережжя. На південь від ПАР знаходиться велика пустеля Калахарі, вона теж впливає на клімат. У той час як там спостерігаються високі показники температури, високогір'я центральній частині країни може страждати від похолодання; взимку в горах часом позначка термометра опускається нижче нуля.

Тому різні райони ПАР слід відвідувати в різний час. Наприклад, в центральній частині країни в період з листопада по лютий відчувається сильна спека, тоді як Західне узбережжя насолоджується чудовою, м'якою погодою. Навпаки, коли на узбережжях у липні починається сезон дощів, настає найкращий час для відвідування національних парків. Найрозумніше вибудувати поїздку так, щоб спочатку поспостерігати за життям африканських тварин, а потім відправитися відпочивати на те узбережжі, яке в даний момент найбільш підходить-небудь в район Кейптауна, або у район Дурбана.

Погода в Південно-Африканській Республіці

Дурбан
+24
Йоганнесбург
+20
Кейптаун
+16
Преторія
+22

Відгуки туристів про Південно-Африканській Республіці по місяцях

Січень21
Лютий
Березень1
Квітень5
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень7
Жовтень1
Листопад14
Грудень12

Пам'ятки ПАР

Враховуючи історичну приналежність Південноафриканської Республіки і голландцям і англійцям, плюс наявність власної історії і високий щодо інших африканських країн рівень розвитку, в країні є на що подивитися. За посиланням нижче ви знайдете більш детальну інформацію по кожній пам'ятки ПАР — загальний опис, розташування на карті, способи доїхати, фотографії, час роботи, вартість квитка і багато іншого.

Національні парки ПАР

Заповідники ПАР

Музеї ПАР

Уздовж південного берега ПАР простягнувся «Садовий шлях», набір стежок, тропок і доріг через надзвичайно мальовничу і різноманітну своєю природою місцевість. Тягнеться він на досить значну дистанцію, подорож пішки по найвидатнішим пунктами займає п'ять днів навіть з носильниками (таку послугу надають бажаючим за окрему плату, яка включає поїздку і назад на паровозі). Хоча назва передбачає в основному царство флори, благо тут представлено 24 тис. видів рослинності, на «шляху» не лише заявлені в назві «сади», а вистачає всього — і незайманої природи і створених людською діяльністю пейзажів, які радують око, ліси плавно перетікають в мальовничі плантації, які поступаються місце горах, звідки відкривається вид на незайманий пляж і безмежний океан! Одне й інше поєднується, надаючи величезну кількість усіляких можливостей — від візитів на страусові ферми і до відвідування знаменитої пустки Клейн Кару з її дивовижним пейзажем. Так одні печери Канго зі знаменитими «органними трубами», які изваяла в камені вигадлива природа, чого варті! У цьому і парадокс «садового шляху» — на 30-кілометровому пляжі, що тягнеться уздовж берега, можна знайти місце, де живої душі не зустрінеш, але притому там і сям до послуг бажаючих квади, каноє, поїздки на серфинговой дошці по дюнах, скайдайвінг, канопі-тури, вояжі у відкрите море, щоб подивитися зблизька на акул і китів.

Приватні гіди в Південно-Африканській Республіці

Більш детально з Південно-Африканською Республікою вам допоможуть ознайомитися російські приватні гіди.
На проекті Эксперты.newstravel.com.ua зареєстровано 3 росіян гіда в Південно-Африканській Республіці.

Ольга (Safari5) Ольга 9 екскурсій
Скутина Марина (skymarina) Марина Скутина 9 екскурсій
Бир Юлия (ruafricatravel) Юлія Бір 9 екскурсій
Всі гіди і компанії в Південно-Африканській Республіці (3)

Пересування по ПАР

Літаки в ПАР

Найбільш зручні перельоти по Південно-Африканській республіці забезпечує національний авіаперевізник «South African airways». Його рейси пов'язують Йоганнесбург, Кейптаун, Пітермаріцбург, Кімберлі, Дурбан, Порт-Елізабет, Нельспруит і інші великі населені пункти. Ціни на перельоти всередині країни дорівнюють приблизно 100-150 доларів в одну сторону. Більш вигідні пропозиції можна зустріти у авіакомпаній «Mango» і «Kulula» — з допомогою цих дискаунтерів можна заощадити приблизно 25-35 відсотків від вартості перельоту «South African airways». З'ясувати актуальну ціну польотів можна на сайтах авіакомпаній.

Автобуси в ПАР

Для бюджетного переміщення ПАР рекомендується використовувати міжміські автобуси. Автобусна мережа розгалужена і включає всі цікаві для туристів міста. На більшості маршрутів існує конкуренція між перевізниками, це дозволяє вибирати оптимальні ціни на переїзди.

Великою популярністю користуються послуги автобусної компанії «Intercape», що здійснює рейси не тільки на території Південно-Африканської республіки, але і в сусідні країни — Намібії, Ботсвани, Мозамбіку, Зімбабве. На сайті можна купити квитки онлайн. Автобуси «Intercape» здебільшого нові, зручні, з телевізорами, кондиціонерами, туалетами. Між Йоганнесбургом і Кейптауном і на ряді інших тривалих маршрутів ходять спеціальні спальні автобуси підвищеної комфортності, з розкладними на 150 градусів місцями. Ціни на квитки дещо вище, ніж у інших перевізників, але часто зустрічаються спеціальні пропозиції, що дозволяють непогано заощадити. Наприклад, стандартний квиток з Йоганнесбурга в Кейптаун коштує 750 рендів, за спецпропозицією його можна купити за 560 рендів.

Інший популярний перевізник, «Citiliner», також дозволяє робити замовлення квитків онлайн на сайті. Компанія володіє великим парком сучасних автобусів, і маршрутна мережа її досягає найвіддаленіших куточків країни. Також хороші пропозиції зустрічаються у компанії «Хорт».

Цікаву для мандрівників опцію пропонує компанія «Buz Bus». Її багатоденний проїзний вигідний тим, хто розраховує по дорозі робити зупинки для огляду міст. Наприклад, купивши тижневий квиток з Йоганнесбурга в Кейптаун, можна відвідати близько півтора десятків великих населених пунктів, затримуючись у кожному потрібний час. Квиток на один тиждень, що дозволяє кататися по всій мережі «Buz Bus» коштує 1700 рендів, двотижневий квиток коштує 2700 рендів, тритижневий 3300 рендів. Клієнти цієї автобусної компанії також отримують знижки в недорогих готелях та хостелах.

Залізні дороги в ПАР

Залізничні перевезення в ПАР розвинені значно слабше автобусних. Поїздка потягом зазвичай забирає часу в дорозі більше, а коштує приблизно стільки ж, скільки подорож на автобусі. Наприклад, вояж в спальному вагоні поїзди Йоганнесбург-Кейптаун обійдеться в залежності від сезону в 620-740 рендів і займе більше доби проти 18 годин автобусом. Поїздка між Йоганнесбургом і Дурбаном займе більше 10 годин замість 6 автобусом. Крім того, безпека забезпечується тільки в міжміських складах, приміські електрички використовувати категорично не рекомендується. Уточнити деталі подорожі можна на сайті Південноафриканських залізниць.

Прокат автомобілів в ПАР

Прокат автомашин в ПАР добре розвинений, але мандрівникам з континентальної Європи серйозну перешкоду ставить лівосторонній рух. З-за цього багато хто побоюється брати машину напрокат, а якщо беруть, то з автоматичною коробкою передач. Знаючи про це, південноафриканські прокатні контори тримають ціни на автомобілі з «автоматом» відсотків на 30 вище, ніж на «механіку». Взяти автомобіль економ-класу в прокат на тиждень коштує близько 250-300 доларів у великій міжнародній компанії типу «Avis» або «Hertz», місцеві прокатні контори дають більш вигідні ціни.

Кухня ПАР

Кухня ПАР не володіє яскраво вираженим національним забарвленням: африканці кулінарним мистецтвом ніколи не відрізнялися, а європейські поселенці привозили з собою традиції своїх власних країн. Спеціалітети південноафриканської кухні пов'язані головним чином з переплетенням цих традицій, наприклад, до м'яса з овочами додаються індійські або азіатські спеції. Одне з найвідоміших страв ПАР — брааи, рід барбекю. Просмажене на вогні м'ясо подається з овочами та приправами, часом дуже гострими.

У повсякденному житті попитом користуються недорогі страви з курки, розвинена рибна кухня, особливо в Кейптауні та інших приморських містах, де подають крім риби також мідії, лангусти, креветки. Туристи можуть покуштувати досить поширені страви з дичини, в тому числі екзотичної; у меню великих ресторанів постійно зустрічається м'ясо крокодилів, страусів, бегемотів. Є і більш екзотичні варіанти, типу личинок і сарани, але вони зустрічаються нечасто.

Можливість поїсти недорого в ПАР забезпечують фаст-фуди, представлені як міжнародними мережами типу «Mc'donald's», так і місцевими закладами. Популярні заклади індійської кухні, де можна недорого поїсти, якщо не звертати увагу на гостроту їжі.

Вина ПАР

Традиції південноафриканського виноробства були закладені три з половиною століття тому: вперше вино місцевого виробництва з'явилася в 1659 році. Довгий час виноробна промисловість з різних причин перебувала у тіні інших галузей економіки, її розвиток вкладали зусилля головним чином ентузіасти. Значних обсягів вирощування винограду та виробництво вина досягла лише в XX столітті, коли уряд Південної Африки виробило певні правила. Були виділені райони з найбільш підходящим для вирощування винограду кліматом, упорядковано порядок виробництва вин.

Міжнародного визнання вина ПАР домоглися в 1990-х роках, після падіння режиму апартеїду і зняття з країни економічних санкцій. Зараз Південно-Африканська республіка займає восьме місце в світі за обсягами виробництва вина і ці обсяги рік від року ростуть.

В основному сорти виноградної лози завозилися в ПАР з Європи, великий внесок внесла Франція. ПАР на основі вирощеного винограду сортів «Шардоне», «Совіньон Блан», «Рислінг» виробляє білі вина, що займають близько трьох чвертей ринку. Для виробництва червоних вин використовуються сорти «Мерло», «Совіньйон», «Каберне». Селекціонери ПАР в 1920-х роках зуміли шляхом схрещування двох сортів французького винограду створити гібрид під назвою «Пінотаж», що став візитною карткою виноробної галузі. Червоне вино з цього винограду відрізняють аромат, насиченість і збалансованість. Південноафриканські вина з-за кліматичних особливостей країни виходять солодкими і терпкими, знавці ставлять багато сорту в один ряд з французькими винами.

Шопінг в ПАР

Південно-Африканська республіка вже багато років відома в усьому світі як найбільший експортер дорогоцінних каменів, і в ювелірних магазинах країни можна придбати чудові діаманти, в тому числі й унікальні кольорові. Також в ПАР продаються вироби з гранатів, сапфірів, смарагдів. Ціни на ювелірні вироби декілька менше, ніж в Європі, а головне — багато з них є справжніми витворами мистецтва.

Одяг і взуття купувати в Південній Африці сенсу не має, на відміну від аксесуарів: майстерно вироблені ремені та сумочки з крокодилячої шкіри стали свого роду візитною карткою південноафриканської промисловості.

Дорогі покупки краще робити у великих торгових центрах, вони є у всіх містах ПАР. Продукти також краще купувати в супермаркетах, хоча приватні крамнички, що містяться вихідцями з Індії, часто розташовуються зручніше, перебуваючи в центральних районах.

Сувеніри з ПАР

Сувенірна продукція продається в спеціалізованих крамничках, однак там пропонують в основному стандартний набір — магнітики, тарілочки з видами і т. п. Якщо хочеться купити щось особливе, що запам'ятовується, то краще пошукати імпровізовані ринки, які влаштовує місцеве населення, розташовуючись деколи прямо на асфальті біля відвідуваних туристами місць. З лотків і з розтягнутих покривав африканці торгують національним одягом, різними прикрасами, власноруч зробленими статуетками, масками. У туристів популярністю користуються різні вироби на африканський манер — фігурки звірів і людей, виконані з дерева, вишиванки, глиняний посуд з орнаментом. Інтерес представляють кістяні брелоки та інші вироби їх кісток африканських тварин. Традиції африканського плетіння бісером йдуть у глибоке минуле, і тому кожна плетінка приваблює увагу яскравими фарбами — коштує такий сувенір не так вже дорого, особливо якщо поторгуватися, і тоді можна збити ціну, наприклад, з 80 до 50 рендів. Торгівля покупця з продавцем доречна, але тільки на приватних ринках — якщо є цінник, то торгуватися безглуздо.

Безпека в ПАР

За рівнем злочинності ПАР згідно зі статистичними даними знаходиться в одному ряду з неблагополучними країнами третього світу, далеко відстаючи від економічно розвинених держав. В середньому на сто тисяч чоловік населення здійснюється за рік 120 вбивств, 600 збройних нападів, 900 грабежів. Для порівняння, у Фінляндії на сто тисяч чоловік реєструється всього 4 вбивства і 12 нападів. Кількість вбивств у ПАР перевищує рівень європейських країн у 20 разів, і навіть рівень Росії в 3 рази.

Однак, за даними місцевої поліції три чверті вбивств та інших тяжких злочинів, пов'язаних із застосуванням насильства, припадає на одні і ті ж ділянки, що займають близько чверті території країни. Іншими словами, якщо уникати криміногенних районів, шанси потрапити у руки злочинців відносно невеликі. Туристи, які дотримуються певних правил і виконуються великих міст швидше за все не піддадуться збройного нападу. Також безпечно перебувати в національних парках невеликих селищах і взагалі скрізь, де поблизу немає бідних негритянських кварталів.

У центральних районах Йоханнесбурга, Преторії, Кейптауна встановлені камери відеоспостереження, що дозволяють силам правопорядку швидко реагувати на ситуацію. Вулиці міст систематично патрулюються. Крім поліції за безпекою стежать численні приватні охоронці: торгові центри, готелі, великі кондомініуми, розважальні комплекси в обов'язковому порядку мають свою охорону. Тому перебування і пересування в крупних містах цілком безпечно, хоча в будь-якому разі не слід носити з собою великі суми готівки і тим більше показувати їх продавцям, працівникам банків і іншим місцевим жителям — ті можуть дати наводку знайомим бандитам, і тоді ні поліція, ні відеокамери не допоможуть уникнути грабунку. Не рекомендується залишати речі в припаркованому автомобілі, принаймні на увазі: крадіжки з автотранспорту складають найбільший відсоток всіх ненасильницьких злочинів в ПАР.

Готелі ПАР і інші кошти розміщення